Ελλάδα

Πτώση Mirage 2000-5

Νεκρός είναι ο πιλότος του Mirage 2000-5 που κατέπεσε λίγο μετά τις 12, εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου, σύμφωνα με ανάρτηση στο twitter, του Υπουργού Άμυνας Πάνου Καμμένου, ο οποίος έγραψε «Ένας Έλληνας πιλότος στο πάνθεον των Ηρώων. Έπεσε υπέρ πίστεως και Πατρίδος μαχόμενος για την προάσπιση της Εθνικής κυριαρχίας και της εδαφικής μας ακεραιότητας. Η Πατρίδα θρηνούσα υποκλίνεται. Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του και σε όλα τα στελέχη της ΠΑ.»

Το αεροσκάφος απογειώθηκε αρχικά από τη Σκύρο και σύμφωνα με πληροφορίες μαζί με ένα ακόμη ελληνικό αεροσκάφος είχαν ολοκληρώσει επιχείρηση αναχαίτισης τουρκικών μαχητικών στο ΒΑ Αιγαίο και επέστρεφε για να προσγειωθεί. Ωστόσο χάθηκε από τα ραντάρ και έκτοτε αγνοείται ο πιλότος του αεροσκάφους.

Το Μιράζ 2000-5 επιχειρούσε από την 331 Μοίρα ήταν το νούμερο δύο (το δεύτερο του σχηματισμού), ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η πτώση του δεν σχετίζεται, σύμφωνα με πληροφορίες του News24/7, με την επιχείρηση αναχαίτισης η οποία προηγουμένως είχε ολοκληρωθεί επιτυχώς, γεγονός που επιβεβαιώνουν πηγές του ΓΕΑ.

Στην θαλάσσια περιοχή που χάθηκε το στίγμα του Μ-2000 πλέει η φρεγάτα «Ψαρά», ενώ από αέρος ερευνούν ελικόπτερα Super Puma και Sikorsky, αναζητώντας τον πιλότο.

Σε δημοσιεύματα του τουρκικού Τύπου αναφέρεται πως δεν υπήρξε εμπλοκή τουρκικού αεροσκάφους ή κάποιο τουρκικό αεροσκάφος κοντά στο σημείο της πτώσης. «Η αιτία της πτώσης του αεροπλάνου δεν είναι ακόμη γνωστή», γράφει η haberturk.com.

Ποιο είναι το Mirage 2000-5
Η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει 25 αεροσκάφη τύπου Mirage 2000-5, εκ των οποίων τα 15 αποκτήθηκαν από τη Γαλλία, ενώ τα υπόλοιπα 10 είναι αεροσκάφη M2000 που προϋπήρχαν και αναβαθμίστηκαν σε Μ2000- στο εργοστάσιο της ΕΑΒ.

Η αναβάθμιση των Μιράζ περιλάμβανε την αντικατάσταση του συνόλου του ηλεκτρονικού εξοπλισμού και των μεταφερόμενων όπλων, μετατρέποντάς το σε ένα από τα ικανότερα αεροσκάφη αναχαίτισης.

Πρόκειται για σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη, εξοπλισμένα με προηγμένης τεχνολογίας όπλα αέρος- αέρος που προσφέρουν μοναδικό πλεονέκτημα στην Πολεμική Αεροπορία. Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά τους είναι ότι διαθέτουν φτερά σε σχήμα χαμηλά τοποθετημένων Δέλτα με κομμένες άκρες, ενώ η άτρακτος έχει το σχήμα σωλήνα με οξεία μύτη και καλύπτρα θέσεως πιλότου σε μορφή φυσαλίδας.

Ως εκ τούτου, τα συγκεκριμένα αεροσκάφη είναι ιδανικά για αναχαιτίσεις παντός καιρού, καθώς εξασφαλίζουν υψηλή ευελιξία στις αερομαχίες με εχθρικά αεροσκάφη. Το κόστος ενός τέτοιου μαχητικού εκτιμάται περί τα 27 εκατ. ευρώ.

Είναι φυσικό, λόγω των τεταμένης κατάστασης που επικρατεί με την Τουρκία, το μυαλό όλων να σκεφτεί τα χειρότερα… εννοούμε προφανώς κατάρριψη από εχθρικό αεροσκάφος έπειτα από κάποια αερομαχία στο Αιγαίο.

Το σενάριο αυτό δεν επιβεβαιώνεται από πουθενά. Τόσο το τουρκικό επιτελείο Αεροπορίας όσο και το ελληνικό υπουργείο Εθνικής Άμυνας έσπευσαν να ξεκαθαρίσουν ότι δεν υπάρχει καμία εμπλοκή μεταξύ πιλότων των δύο χωρών. Οι Τούρκοι μάλιστα, μέσα σε λίγα λεπτά ανακοίνωσαν ότι δεν υπήρχε κανένα αεροσκάφος τους στη περιοχή της πτώσης.

Όλα επομένως συνέβησαν κατά τη διάρκεια της επιστροφής του ζεύγους των δύο Mirage 2000-5 στη Σκύρο.

Οι πληροφορίες λένε ότι κατά τη διάρκεια της πτήσης ο πιλότος του ενός από τα δύο μαχητικά ανέφερε πως έχασε το “ζευγάρι” του εντελώς ξαφνικά. Όπως έγινε γνωστό, το Mirage 2000-5 πετούσε σε ύψος μεταξύ 6.000 και 7.000 ποδών. Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές. Αυτά τα δεδομένα περιπλέκουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση.

Επίσης, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι δεν υπήρξε καμία αναφορά για βλάβη στο αεροσκάφος ή οποιουδήποτε άλλου προβλήματος που να αναγκάσουν το πιλότο να εκπέμψει σήμα κινδύνου.

Ορισμένοι βάζουν στο τραπέζι και το ενδεχόμενο ο άτυχος Έλληνας χειριστής να υπέστη βέρτιγκο… να μπέρδεψε δηλαδή για ελάχιστα δευτερόλεπτα ουρανό και θάλασσα και χωρίς να αντιληφθεί το παραμικρό να καρφώθηκε στο νερό.

Δεν είναι το πρώτο ανεξήγητο αεροπορικό συμβάν. Ωστόσο λόγω του κλίματος που επικρατεί στα ελληνοτουρκικά όλος ο κόσμος έβαλε με το μυαλό του τα χειρότερα.

Απαντήσεις θα δοθούν φυσικά, εάν και εφόσον γίνει ανέλκυση του αεροσκάφους από το βυθό του Αιγαίου.

Tags

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Close
Close